Frälsebo

Frälsebo

Tuesday, July 29, 2014

Kakel

Hallå.

Idag blev det inget gjort ute i huset. Badrum och tvättstuga väntar på flytspackling. Jag och Ifeanyi funderade på att göra det själva som jag nämnt, men tog beslutet att det var enklare att låta någon annan fixa det. Så nu kommer han på fredag och ska flyta allt.

Det vi gjorde istället var att kolla kakel. Fråga mig inte varför det inte har blivit gjort tidigare. Sa till "chefen" (Ifeanyi) att badrummet var hennes när det kom till kakel och annat som skulle finnas där. Men men, nu står vi här och ska fixa det. Vågar säga detta för att jag vet att hon inte läser bloggen. :) Nu vet vi alla att det här kommer vara första inlägget hon läser. Blir det inga fler uppdateringar så vet ni vad som har hänt.  ;)

Vi visste att vi ville ha som alla andra med vitt på väggarna och ett mörkare golv, som svart. Vem visste att det skulle vara så svårt att hitta ett vitt kakel som vi tyckte om och mörkt klinker? Nu har vi beställt väggkakel i alla fall. Lägger upp en bild när vi får den. Golvet däremot har vi lite svårare med. Nu funderar vi om det ska vara lite mer gråaktigt då svart visar smuts mer har vi fått reda på. Sånt som märks.

Fått syn på en blandare vi gillar. Står dock att den är till köket. Vet inte om den passar i i badrummet då, vi får se.  Men det är visserligen första gången vi tittar, så det kanske dyker upp något annat snyggt.  Får se vad vi kan hitta.


Blev lite mycket text idag och inte så många bilder. Men jag ska ut till huset imorgon och fortsätta med golvet. Hoppas på att ha det klart tills på söndag. Pappa kommer upp nästa vecka och då skulle jag vilja gipsa väggarna i vardagsrummet. Måste även börja att fundera på att måla, då elementen sätts upp i mitten av augusti.

Imorgon ska ni äntligen få se en bild på framsidan av huset. Har äntligen städat bort allt virke som låg där.

No comments:

Post a Comment