Frälsebo

Frälsebo

Tuesday, July 15, 2014

Badrum/tvättstuga

Nu börjar det hända grejer.
Vi har nu gjort en öppning in till tvättstugan. Här fortfarande inte vant mig med det än. Blir lika chockad varje gång. Känns skönt att den är gjord. Nu får jag lite känsla för hur det rummet blir.

Spånskiva är på plats i bägge rummen. Nu måste gipset upp i taket och på väggarna innan rörmokaren kan lägga golvvärme på plats. Sen blir flytspacklingen av.












När vi gjorde öppningen hittade vi denna bit som någon hade skrivit på. Verkar vara snickaren som gjort jobbet. Årtalet är 1932. Kul att hitta detta. Ska se om jag kan hitta något om personen. Se om vi sätter upp den på väggen eller något. Kommer spara den i alla fall.

Men innan gipset ska jag dra rör åt elektrikern och bestämma vart spottarna ska sitta. Dessa fina gröna saker ska sitta i taket där spottarna är. Hoppas att ha allt på plats i slutet av veckan.

Fick lite hjälp av Jeff igår. Förutom lite byggande klippte han ner gräset lite till. När jag säger klippte ner menar jag att han gjorde ytan större.  Då gräset var väldigt högt så klippte vi ner det för att få en känsla för den del som kommer hamna innanför staketet. Kändes lite litet, så nu har vi förstorat det lite. Nu känns det bättre. 
Nu går det nerför sluttningen lite.
Måste fylla på en hel del. Ligger säkert en och en halv meter lägre. Anledningen till det är för att tegelbruket har grävt för lera här tidigare.

Växer även lite på tomten, första vinbären har ploppat fram. Rabarbern växer bra, men verkar vara angripet av något. Kanske får flytta det. På tal om flytta så kommer hallonbuskarna få en ny plats. Nu när vi utökat det vi ska ha staket runt så har jag hittat en ny plats. Tror även att jag sett en till hallonbuske som växer på en random plats. Självklart satte jag knäet på en liten brännässla när jag skulle böja mig ner och titta. 


Står på tomten och skriver detta inlägg och det luktar fantastiskt. Tror det är en jasminebuske.

Så här ser golv brädorna som ska ner. Ser fram emot att golvet i vardagsrummet och matsalen blir klart. 
Men det blir av när de sätter kakel.

Zelda njuter av livet.





























Någon som njuter av livet på landet.

Nu räcker det för idag. Blir en uppdatering på söndag.

Ha det bra tills dess.

No comments:

Post a Comment