Frälsebo

Frälsebo

Tuesday, May 13, 2014

Avlopp

I februari tog vi in offerter på avloppet. Vi fick då två svar där det skiljde lite i pris. Men efter att ha pratat med miljökontoret blev beslutet lätt. Vi hade fått offerter på två olika system, ena var lite billigare men innebar en större utgift över tid istället. Plus att vi skulle vara tvungna att söka nytt bygglov för avloppet.
Den andra gick under det bygglov som redan fanns och var billigare i längden så föll beslutet på den.

Han började nån gång i april. Han sa han skulle köra ut grejer på onsdagen och börja på torsdag. Istället började de på onsdagen och var klara med allt på fredagen. Så det var väldigt imponerande hur fort det gick. Men han berättade att de inte stötte på några problem alls, vilket var ovanligt. Men det var skönt att höra att nått går enkelt för en gångs skull. Jag var där på torsdagen, då såg det ut så här.



Tyvärr har jag inga bilder då jag kom ut på fredagen då han var klar, men jag lägger in de bilder han tog när jag får dem av honom.

No comments:

Post a Comment