Frälsebo

Frälsebo

Thursday, June 19, 2014

Grunden

Ja då har jag fått ner grus i grunden med mycket hjälp från några lagkamrater. Det gick väldigt mycket snabbare än jag kunnat tro. Vilket alltid är en bra sak.


Nu ska jag ta in snickaren för att få upp väggarna. Då kan jag ta in rörmokaren så att badrummet kan förberedas. Det är ju den delen vi har väntat på så att vi kan flytta in.

Har även beställt golvet, kommer bli klart om en vecka. Har tänkt isolera golven medans rörmokaren håller på. Då är man redo att flytspackla golvet i badrummet när han är klar. Det rör sig framåt sakta men säkert.
Får se om vi kommer in i augusti som vi har planerat.

Gräset hade växt en hel del också, så då det var strålande sol här om dagen tog jag chansen till att klippa ner den. Ja som ni ser var det ganska högt. Fick köra ner det ett par gånger.





Blev ju riktigt bra tillslut. Men jag känner att jag måste göra i ordning hela ytan för att få det bra. Kommer köra med jordfräsen så att jag kan jämna till det. Måste bli av med allt ogräs som växer så att det blir en fin och mjuk gräsmatta som Lucas kan springa runt på.

No comments:

Post a Comment