Frälsebo

Frälsebo

Saturday, June 7, 2014

Grunden

Ja det kanske var dags att skriva lite. Jag har inte sålt huset än, det är inte anledningen till att uppdateringarna kommer så sällan. Nej det är mest för att jag inte har haft så mycket tid att jobba med huset, har jag gjort något så har inte det sagts något.

Ska bli bättre på att uppdatera.
Mycket har hänt sen sist dock.

Golvet är upplockat och alla spån har körts ut, fick hjälp av två snälla medhjälpare.
Alla golvplank har staplats utomhus och är täckta med presenning, nu får vi se när man har tid att sortera igenom dem för att se vilka man kan behålla.

Grunden har även blivit tömd på levande material, måste dock dammsuga för att få ut de sista sågspåna. Ska även gräva ut lite för att göra det möjligt att kunna krypa där för inspektioner.

På kvällarna blir det inte så mycket vila, kanske inte något fysiskt jobb men nu har jag även börjat titta på att beställa golvet samt makadam.
Har även tittat lite på isoleringen. En riktig djungel, en sida säger en sak, medans en annan säger något annat. Tror det kommer bli ekofiber, sprutas ut över golvet. Verkar som det snabbaste och mest effektiva sättet.



Här kommer en liten uppdatering från inlägget som aldrig kom in.
Nu har jag dammsugit grunden så att den är klar. Väntar på att snickaren ska komma förbi och peka på vilka reglar han tycker borde bytas ut. Jag tror jag vet några, men frågan är om jag låter dem ligga kvar eller om de ska ut. Vi får se.

Gjorde även ordentlig upprensning runt om. Flyttade på saker och bar ut skräp, ser rent ut därinne. Väntar på att få dit ett släp så att det kan köras bort. Ligger i en stor hög där ute nu.

Kan vara dags att gå igenom golvbrädorna. Har inget jag kan göra förrän jag får lite guidning med bjälkar och reglar. Hoppas det blir gjort imorgon.

Rörmokaren ska titta förbi också och ge ett pris, en var där i torsdags. Bra att få lite offerter så att det kan planeras. Men det är ju ett tag kvar tills dess. Måste få dit golvet och regla upp.

Tills nästa gång.


No comments:

Post a Comment